Monday, May 6, 2013

malam itu...


Pertemuan pertama yang tidak dirancang. Setiap atur langkahku sudah ditetapkan olehNya yang mengetahui di langit dan di bumi. Dengan membawa hati yang lara, dengan kekecewaan yang tiada berteman.. aku meneruskan langkah malam itu tanpa seorang pun tahu ape yang tersirat dan tersurat. Hanya senyuman palsu yang terukir di bibir ini. Dalam tawa aku menyimpan seribu kesedihan. 

Pertemuan kali pertama yang takkan pernah aku lupakan. Disaat cuba untuk bangun kembali aku bertemu dengan seseorang yang bisa membuat aku ketawa dengan gelagatnya yang agak peramah. Tapi masih lagi aku berlagak sombong, tidak mahu hati ini diterokai oleh mana mana insan yang bernama lelaki. Berbulan lamanya aku menyepikan diri dan meninggalkan tanda tanya pada dirinya siapa aku. Takdir menemukan kami kembali. Berbicara kami lagi. Dan, kali ini si dia tidak melepaskan peluang untuk mengenali diri ini. 

Masih lagi aku dengan watak sombong.. tapi si dia tidak pernah putus asa untuk berhubung dengan aku. Terdetik dihati aku, apa salahnya untuk berkawan. Tidak semua lelaki itu sama kan? Ternyata ! Si dia amat berbeza. Sangat menghormati dan menjaga diri ini sebaiknya.
Alhamdullilah.. dipertemukan dengan insan yang banyak memberi dorongan dan semangat. Hanya Allah yang bisa membalas segala kebaikanmu pada diriku.
Hati ini terbuka sudah untuk dirimu.
Dia adalah MR.J

Semoga perhubungan kita diredhaiNya.


No comments:

Post a Comment